Wagnström Keramik - Villkor och föreskrifter


  • Beställning
    När du lagt en order i webbshoppen, skickas en orderbekräftelse till den mailadress som du angivit i beställningen. I mailet finns det betalningsuppgifter som du ska följa för att slutföra din beställning. Har du valt Swish som betalningsalternativ, kommer du att finna ett telefonnummer att swisha. Har du valt banköverföring som betalningsalternativ, kommer du att finna ett bankgironummer att göra en betalning till. När du gör din betalning, är det viktigt att skriva i ditt ordernummer, detta är också ditt OCR-nummer. Betalar du via Swish skriver du detta nummer under meddelande i swish-appen. Betalar du genom en banköverföring skriver du detta under OCR-nummer. När din betalning är genomförd och inkommen, kommer du inom tre arbetsdagar få en betalningsbekräftelse via mail på att din betalning har genomförts. Tänk på att en banköverföring kan dröja upp till tre arbetsdagar. Inkommer inte din betalning inom fem arbetsdagar blir din order makulerad.När din betalning har bekräftats packas din order. Paket skickas från min gårdsbutik varje torsdag via DHL. När DHL har hämtat paketet kommer du att få en bekräftelse via mail om att din order är på väg. Från det att DHL hämtat paketet tar DHL över ansvaret för paketets leverans och skick. Detta innebär att trasiga paket reklameras till DHL. När paketet kommit till ett DHL-ombud nära dig får du ett sms från DHL om att paketet är redo att hämtas. Orderbekräftelse samt betalningsbekräftelse fungerar som ditt kvitto och måste uppvisas vid eventuell reklamation och ångerrätt.Vid frågor kontakta oss.
  • Leverans
    Paket skickas från min gårdsbutik varje torsdag via DHL. Från det att paketet hämtats upp av DHL tar det vanligtvis upp till 5 arbetsdagar innan du kan hämta ut paketet hos ditt ombud.Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: annelie.wagnstrom@icloud.com.
  • Priser
    Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset utan förvarning.
  • Ångerrätt
    Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    Vid nyttjande av din ångerrätt:
    Du måste meddela att du ångrar dig inom 14 dagar från det att du mottagit paketet. Meddelandet måste skickas till oss på annelie.wagnstrom@icloud.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.Du bör omedelbart och senast inom lagstiftade 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning. Om produkten/produkterna är skadade när de anländer till Wagnström Keramik sker ingen återbetalning för varan/varorna till kunden.

    Ångerrätten gäller inte vid:
    Specialtillverkad produkt som ej ingår i standardsortimentet och som är tillverkad efter dina önskemål går ej att retunera.Vid tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjats gäller ingen ångerrätt.
  • Reklamation och klagomål
    Vi besiktigar alla produkter noggrant innan dessa skickas till dig. Om en eller flera produkter är skadade vid leverans ber vi dig att vända dig till DHLs kundservice för vidare hjälp eftersom DHL ansvarar för produkterna från det att de lämnar min butik.Om produkten är hel vid ankomst men vid ett senare skede går sönder trots varsam behandling av produkten ska du kontakta oss på annelie.wagnstrom@icloud.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret, en beskrivning av felet samt vilka varor som klagomålet gäller framgå klart och tydligt. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Produkten ska sedan sändas tillbaka till oss för bedömning innan eventuell återbetalning. Vid reklamation av produkt står kunden för returfrakt tills vi gjort en bedömning om något är felaktigt med produkten. Om bedömning görs att produkten är felaktig kommer en ny likvärdig produkt att sändas till kunden. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer då fraktkvitto kan uppvisas.
    Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig.Garanti för produkterna gäller i två år från köpedatum.Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  • Produktinformation
    Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.Produkterna du köper är handgjorda och kommer därför ej vara identiska. Glasyrer och leror kan skifta i nyans och där med ej vara identiska med bilder i webbshopen. Detta är inget vi kan styra. Även leran är ett levande material och dina produkter kan därför skifta i storlek 1-2 centimeter från angivet mått. Dessa skiftningar är ej grund för giltig reklamation.
  • Information om Cookies
    Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i intigritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  • Personuppgifter
    Genom att handla hos Wagnström Keramik accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.Wagnström Keramik är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Ändringar till de Allmänna Villkoren
    Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.